CURS
Desenvolupament directiu per a entitats esportives
Programa formatiu dirigit a gerents i directors de federacions i clubs esportius catalans.
2a EDICIÓ
Curs de Desenvolupament Directiu
El Curs de Desenvolupament Directiu proporciona els coneixements i l’aprenentatge per al desenvolupament de les capacitats i les habilitats necessàries per a la gestió estratègica i directiva en entitats esportives, posant èmfasi en els processos de gestió del canvi sense oblidar la gestió del dia a dia.
Formació
50 hores lectives.
Lloc
Oficines UFEC
Rambla Catalunya, 81 Pral
08008 Barcelona.
Professorat
Classes magistrals impartides per professors de la Euncet Business School.
INFORMA'T
Sobre el curs i activitats relacionades al 934 874 575 o omple el següent formulari:
“Recomanaria el curs al 100%. Penso que és un bon espai per poder trobar la forma comú i la mateixa línia estratègica per gestionar les federacions, que a dia d’avui necessiten fer un canvi en la seva gestió”.
Berta Benito
Gerent de la Federació Aèria
“Tot és útil. Cada assignatura que anem veient està molt orientada al nostre context. Allò a què li dono més valors és als elements on menys experiència tinc: jurídica, comptabilitat i qüestions pures de gerència.”
Óscar Novillo
Gerent esportiu de la Federació Catalana de Vòlei
“Modernitzar legalment la federació. Porto molts anys a la Federació Catalana d’Esquí Nautic i Wake-board i hem anat aprenent a cop de normatives que es publicaven a les legislacions. Vaig entrar fa uns anys com a administrativa pura, i m’encarrego de pràcticament tota la federació, per això creia que seria un curs del qual podria treure profit”.
Cristina Alagranje
Cap d’administració de la federació catalana d’esquí nautic i wake-board
“Hi ha temes que vindrien molt bé a molts directius i gestors per desenvolupar la seva feina. De les matèries que hem tocat el més interessant és el tema de Marketing i esponsorització, captar recursos, com fer-ho sense tenir-ne gaires, com obtenir més rendibilitat... ”.
Juan Romeu
Director de la Federació Catalana de Golf
Beneficis
Àrees d'estudi
Mòdul 1. Direcció Estratègica i Models de Negoci
Resum de continguts
- Naturalesa de la Direcció Estratègica.
- Estratègia Competitiva.
- Anàlisi de Recursos i Capacitats.
- Anàlisi Interna i de l’Entorn.
- Sistema de Direcció per Objectius i Correcció de l’Estratègia.
- Anàlisi de Recursos i Capacitats.
- Generació i anàlisi de Models de Negoci.
- Planificació estratègica i Plans Funcionals.
Competències
Capacitat per a identificar i assimilar les funcions de la direcció general dins de l’empresa i la seva missió.
Habilitat per a dissenyar, implantar i gestionar el pla estratègic d’una empresa. Capacitat per a elaborar programes i pressupostos.
Capacitat per a analitzar una organització atenent la seva relació amb el context econòmic i social així com amb les seves característiques internes.
Mòdul 2. Direcció, Motivació i Lideratge de persones
Resum de continguts
- Context per a les habilitats directives i estructures de possibilitat en la gestió de les persones en els clubs esportius.
- Exercitar habilitats directives per a l’optimització de l’acompliment: posicionament directiu.
- Proporcionar el desenvolupament d’habilitats directives relacionades amb el lideratge orientant-se al resultat des de la sinergia de les diferències.
- El Directiu com a líder. Tipologies de lideratge.
- Estratègia comunicacional en les relacions amb col·laboradors.
Competències
Capacitat per a reconèixer els tipus d’organització i els estils de direcció.
Capacitat per a identificar els nous models d’organització d’acord amb l’entorn i l’escenari de direcció.
Coneixement de l’impacte del rol directiu en l’organització que, partint del pla
personal-professional, es tradueix en el compliment individual i organitzacional.
Mòdul 3. Anàlisi financer i control de gestió.
Resum de continguts
- Fonaments dels Estats Financers.
- Anàlisi Econòmica i Anàlisi Financera.
- Control de Gestió i Sistema Pressupostari.
- Projeccions Financeres.
- Ràtios i Interpretació de la Informació financera.
Competències
Capacitat per a interpretar un balanç, un compte de resultats, i diagnosticar la situació patrimonial i financera de l’organització.
Habilitat per a analitzar l’estat econòmic i financer de l’organització.
Habilitat per a identificar el tipus d’informació necessària per a aconseguir finançament tant per a projectes d’inversió com per a les necessitats de tresoreria.
Mòdul 4. Marc Jurídic i Compliance
Resum de continguts
- La funció legal en el si de l’organització i la relació dels directius amb el Departament jurídic.
- El mapa de riscos legals de les organitzacions (due diligence legal i identificació de les grans àrees de risc de les organitzacions).
- Àrees de risc legal especialment problemàtiques: Compliance penal, Normativa sectorial en sectors regulats, protecció de dades, drets d’imatge, publicitat, etc.
- Règim de responsabilitat dels directius i consellers de les organitzacions.
Competències
Capacitat de relació amb la funció legal en el marc de les organitzacions.
Capacitat per a Identificar les principals àrees de risc legal en les organitzacions.
Coneixement del règim de responsabilitat en el qual qualsevol directiu d’una organització podria incórrer.
Millora en la presa de decisions empresarials integrant la gestió dels riscos legals.
Mòdul 5. Màrqueting, Estratègia Comercial i Noves fontes d'Ingressos
Resum de continguts
- La importància del disseny de pla de màrqueting.
- La importància del disseny d’un pla comercial.
- Activació de patrocinis.
- Màrqueting digital.
- Com generar ingressos amb recursos limitats.
- Com valorar i monetitzar els punts forts d’una organització esportiva.
- Gestió del caos econòmic cap a una organització sostenible.
- CASE STUDIES:
- Màrqueting des del punt de vista d’una federació territorial.
- Màrqueting des del punt de vista d’un Club.
- Màrqueting des del punt de vista d’una Competició.
Competències
Capacitat per a diagnosticar, planificar i gestionar un pla estratègic de màrqueting.
Comprendre l’Ecosistema Digital.
Com gestionar Institucions Esportives en situacions econòmiques complicades.
“Màrqueting de Guerrilla”: com fer diners sense diners (“imaginació al poder”)
Aplicació d’un pla estratègic de màrqueting en 3 escenaris diferents (diferents visions):
1) Federació esportiva territorial
2) Club professional en època de crisi
3) Institució internacional: Com Internacionalitzar les activitats i els ingressos
Mòdul 6. Gestió d'esdeveniments esportius
Resum de continguts
- Punts a tenir en compte en l’organització d’un esdeveniment esportiu.
- Estratègia de disseny d’accions.
- Cerca de patrocinis.
- Pla de comunicació.
- Execució del propi esdeveniment.
- Avaluació de resultats.
Competències
Capacitat per a conèixer un esdeveniment esportiu des de dins.
L’esdeveniment, explicat en primera persona pel seu organitzador.
L’alumne obtindrà les eines necessàries per a poder desenvolupar un esdeveniment propi.
Equip docent i direcció
Yolanda González
Directora General i Fundadora de FEEL LEGAL, Legal Compliance Mananager a FIEC.