Eduardo

“Adoro la motivació d’aquests nois. Són capaços d’acabar per terra només per fer un gol amb la jugada que hem traçat dins l’aula”

Només porta dos anys impartint formacions, sent aquest el primer amb nois en risc d’exclusió social, però l’Eduardo ja comença a percebre la gratitud i reconeixement que la seva feina genera. “El grup que m’ha tocat és fantàstic. Fins i tot en les estones teòriques, que poden allargar-se de tres a quatre hores, responen amb atenció i curiositat”, explica el formador, tot trencant qualsevol generalització estigmàtica associada a la concentració d’aquests joves.

En aquest sentit, l’Eduardo justifica un interès que li sembla lògic: “en el moment que esculls una formació esportiva, les ganes d’aprendre i la motivació ja existeixen”. L’elecció d’impartir temàtiques pràctiques que reforcin la implicació dels membres del grup també hi contribueix: “els parlo de noves tecnologies aplicades a l’esport, accions que han de dur a terme els jugadors sobre el camp o competències transversals que ajuden els atletes a créixer com a persones”.

Ni tan sols alguns casos aïllats d’absentisme suposen un problema per a la formació segons Eduardo: “S’entenen i respecten perquè poden tenir una relació complicada amb els seus entorns. A més, sempre hi ha una implicació compensatòria posterior”.